Na toll, da guckt man mit nem Kollegen die UK-Blu-ray von „Inglorious Basterds“  (gefiel mir sehr gut) und vergisst total, dass in Japan ja schon der 18. Dezember ist und damit es Zeit ist für einen Wechsel der offiziellen Haruhi-Seite -_-. Wie immer spaßt man etwas rum und zeigt zunächst eine Fehlerseite an.

Diesmal erfüllt Kadokawa dann aber mal die Erwartungen und gibt uns einen Trailer für den „The Disappearance Of Haruhi Suzumiya“-Film und ich muss sagen, ich bin begeistert *_*:

https://www.kyoani.de/wp-content/videos/091218.flv

Die Animationen sind doch detaillierter als in den TV-Folgen und das Charakterdesign passt perfekt zur melancholischen Stimmung. Kann sich ja nur noch um mehr als ein halbes Jahr handeln bis der Film auch unsere Gefilde erreicht -_-.

Ich hoffe, Kadokawa schlägt mich nicht, dass ich ihr Video mal kurz bei mir hochgeladen habe^^‘.

Übrigens wurde bei ANN auch vor ein paar Tagen ein interessantes Interview mit dem CEO von Kadokawa veröffentlicht, das bei der Animation Asia Conference geführt wurde. Ein bisschen Copy&Paste zu dem Artikel mit allem Haruhi-Relevanten gibt es nach dem Sprung:

Justin: I would like to set this aside for now and talk about more fun things. Let’s talk about The Melancholy of Haruhi Suzumiya. I have to say that this is one of the strangest marketing strategies I’ve ever seen.

Kadokawa: Oh really? (laughs)

Justin: It seems that a good deal of thought has been put into, uh, „teasing“ the consumers.

Kadokawa: In the sense that it builds interest? Ah, yes. It’s pretty effective!

Justin: So it was intentional?

Kadokawa: Yes, of course. All part of the strategy, which was a thorny issue. Japanese entertainment relies on a lot of single creators – auteurs, people like Hayao Miyazaki and the like. America is more based around group productions. For example, we have Summer Wars as a direct result of [Mamoru] Hosoda directing. He’s not part of a team – he always works by himself.

Justin: So that kind of attitude comes from the director of Haruhi?

Kadokawa: I think the way the director paces his work is brand new. I think he was under a lot of pressure with his next work, since he had a lot to live up to. So he had to handle that piece very delicately. In America, I think they would have passed the project to someone else in such a case .

Justin: So I have to ask then: „endless eight“, the eight episodes of the last season that were almost exactly the same.

Kadokawa: (Laughs) Yes. His next project will be different, but he did that very deliberately. Wow, you know a lot about this…

Anyways, I think creators realize that people view a sequel with a lot of anticipation, which in turn makes the creators nervous. If a production is your own creation, your approach is different. For example, for Disney, it’s a huge company, and I don’t think there’s room for an individual to stand out there. In the case of Haruhi, I think the creators took more ownership over it. The great thing about the series is that it can’t be simply „passed on“ to others. Haruhi Suzumiya offered „something else“ to Japanese viewers, Asian viewers, and in turn, viewers around the world… though I admit, I can’t really explain what that „something else“ is! That’s the greatest mystery behind Haruhi Suzumiya I think.

Justin: There’s been so much „otaku only“ anime lately, and it would be nice if there could be more high-quality productions like Haruhi that have the potential to cross over into the mainstream.

Kadokawa: Right now in Japan we call that phenomenon „subculture.“ These days, that „subculture“ is integrating with the mainstream. I don’t think that just applies to Japan either; it applies to the whole world. „Pop“ artists like Takashi Murakamiand Yoshitomo Nara are holding gallery showings in New York and selling their work at incredibly high prices.

Aha, das war alles geplant^^

Das übrige Interview ist auch sehr interessant, vor allem unter dem Aspekt, dass Kadokawa mit ihrem geistigen Eigentum scheinbar anders umgeht  und andere umgehen lässt als andere Firmen…was man auch merkt.